Indisk köttfärssås!!

2011-08-13 - 15:41:27
Mojjsan på er alla! Nu var det riktigt länge jag skrev någonting i bloggen men har mina funderingar att göra ett längre uppehåll alternativt att stänga ner bloggen. Har inte riktigt bestämt mig än.

Hur som helst så har jag lagat lite god mat här hemma. Receptet införskaffade jag mig hemma hos EH när jag var på besök i Uppsala. Fick då provsmaka och tyckte att det var supergott. Förnyade hennes recept så för den som vill prova någe gott så är det bara att bege sig till affären för att handla!!

Indisk köttfärssås med kokosmjölk o curry med ris
1gul löl
1köttbuljong
1tsk kanel
500gr nötfärs
1/4 vitkålshuvud
1,5tsk curry
1,5tsk sambal oelek
400ml kokosmjölk
1/2tsk salt
2krm peppar
olja

1. Hacka vitkålen till smala strimlor.
2. Skala och hacka löken i små bitar.
3. Fräs vitkålen och löken med olja var för sig och ha sedan ner i en gryta/kastrull
4. Koka 4portioner ris
5. Stek köttfärsen och blanda sedan ner i grytan (med vitkålen och löken)
6. Tillsätt buljongtärning (hackad), curry, kanel, sambal oelek, salt, peppar och kokosmjölken
7. Blanda allt och låt sedan grytan puttra i 10-15min

8. Servera med ris

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan Min profilbild

    Namn: Sara
    Ålder: 28
    Bor: Göteborg

    Bloggar om: ALLT! :P
    Kamera: Canon EOS 500D